• Телефон: +7(915)814-09-51 (WhatsApp)
  • Email:
Russian Chinese (Simplified) English German

academicjournal Журнал «ACADEMY» выходит раз в два месяца, ориентировочно 14 числа (ежемесячно уточняется). Следующий номер журнала № 1(85) 2026 г. Выйдет - 10.02.2026 г. Статьи принимаются до 06.02.2026 г.

Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки.
Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию.




Ashurova M.Kh., Boltaeva M.Sh.

Ashurova Muborak Khayrulloevna – Senior Lecturer;

Boltaeva Mohichehra Sharipovna – Senior Lecturer,

DEPARTMENT OF ECONOMY OF SERVICE SECTOR,

BUKHARA STATE UNIVERSITY,

BUKHARA, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: this article is devoted to the impact of the pandemic on financial and economic activities. It shows the need to apply a social protection system for low-income families, social pensioners, people with disabilities and the elderly and young people.

Keywords: impact of the pandemic, financial and economic activities, a social protection system.

References

  • Khayrulloevna A.M. The substantial economic benefits of tourism // Academy, 2020. № 3 (54).
  • Navruz-Zoda B. et al. The Destination Marketing Development of Religious Tourism in Uzbekistan: A Case Study // Religious Tourism in Asia: Tradition and Change Through Case Studies and Narratives, 2018. С. 149.
  • Shoimardonkulovich Y.D. The importance of management in the field of service // Вопросы науки и образования, 2020. № 14 (98).
  • Shoimardonkulovich Y.D., Hamidovich R.O. Elaboration of regional strategies for the development and improvement of land and water in agriculture // Academy, 2020. № 2 (53).
  • Navruz-Zoda L.B., Navruz-Zoda Z.B. Improvement of social prestige of entrepreneurial companies in bukhara region // Academy, 2020. № 3. Р. 37-39.
  • Navruz-Zoda B.N., Khurramov O.K. The role of information technologies in digital tourism // International scientific review of the problems of economics, finance and management, 2020. Р. 22-36.
  • Narzieva D.M., Narziev M.M. The important role of investments at the macroand microlevels // Economics, 2020. № 2. Р. 8-10.

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Ashurova M.Kh., Boltaeva M.Sh. The impact of the pandemic on financial and economic activities // Academy. № 4 (67), 2021 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

Колмыкова А.А.

Колмыкова Анастасия Александровна – студент бакалавриата,

Высшая школа бизнеса

Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики», г. Москва

Аннотация: в статье рассматривается использование игровых практик при найме персонала в консалтинговые компании. «Колесо навыков» является универсальным инструментом подготовки и улучшения навыков кандидатов для отбора в консалтинговую компанию.

Ключевые слова: консалтинг, компетенция, «мягкие» и «жесткие» навыки, анализ компетенций, компетенции в консалтинге, навыки консультанта.

Список литературы

  • Захарова Елена Николаевна, Полинко Анна Викторовна. Консалтинговые услуги как форма интеллектуальных услуг // Проблемы экономики и юридической практики, 2016. № 3.
  • Пфанштель В.С. Модель профессиональных компетенций эффективного консультанта // Молодой учёный. 6 (65), 2014. С. 473-476.
  • Страусc А., Корбин Дж. Основы качественного исследования: обоснованная теория, процедуры и техники // М.: Эдиториал УРСС, 2001.
  • Ушаков Д.Н. Толковый словарь современного русского языка // М.: “Аделант”, 2014.
  • Andrews J., Higson H. Graduate Employability, ‘Soft Skills’ Versus ‘Hard’ Business Knowledge: A European Study // Higher Education in Europe, 33(4), 2008. С. 411-422.
  • Balcar J. Is it better to invest in hard or soft skills? // The Economic and Labour Relations Review. 4, 2016. С. 453-470.
  • Bencheva Nelly, Stoeva Teodora. Key Skills and Competences for Social Business Advisors: Views from Experts // International Journal of Organizational Leadership. 7(4), 2018. С. 413-425.
  • Сколково, Атлас новых профессий, 2015. [Электронный ресурс]. Режим доступа: undefined (дата обращения: 10.03.2021).
  • Бричеева Н.Н. Становление и развитие рынка консалтинговых услуг в России // Economic Development Research Journal, 2017.
  • Коммерсантъ, Лидеры консалтинга. [Электронный ресурс]. Режим доступа: undefined (дата обращения: 10.03.2021).

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Колмыкова А.А. «КОЛЕСО НАВЫКОВ» КАК УНИВЕРСАЛЬНЫЙ ИНСТРУМЕНТ ПОМОЩИ СОИСКАТЕЛЯМ ДЛЯ ПОДГОТОВКИ К ТРУДОУСТРОЙСТВУ В КОНСАЛТИНГОВЫЕ АГЕНТСТВА // Academy. № 3 (66), 2021 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

Алимова Ш.А., Ниёзова И.Н.

Алимова Шамсия Абидовна - преподаватель,

кафедра менеджмента,

Бухарский инженерно-технологический институт;

Ниёзова Ирода Ниязовна - преподаватель,

кафедра экономики,

Бухарский государственный университет,

г. Бухара, Республика Узбекистан

Аннотация: в статье подчеркивается важность бизнес-коммуникации в системе управления промышленных структур. Одним из важнейших условий эффективного функционирования промышленной вертикально-интегрированной структуры является формирование эффективных бизнес-коммуникаций между ее управляющей компанией и бизнес-единицами, а также со всеми сторонними организациями.

Ключевые слова: вертикально-интегрированные структуры, система управления, бизнес-коммуникации, методы оценки эффективности.

Список литературы

  • Агафонов В.А. Стратегический менеджмент: модели и процедуры: монография / В.А. Агафонов. Москва: Инфра-М, 2017.
  • Таирова М.М., Рахматуллаева Ф.М. Прямые иностранные инвестиции как фактор развития инновационной экономики // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук, 2014. № 8-1.
  • Таирова М.М., Абдуллаев А.Ж., Гиязова Н.Б. Особенности маркетинга в агропромышленном комплексе // Современное экологическое состояние природной среды и научно-практические аспекты рационального природопользования, 2016. С. 3871-3873.
  • Кайимова З.А., Таирова М.М. Инвестиционная деятельность коммерческих банков Республики Узбекистан // Современные тенденции развития аграрного комплекса, 2016. С. 1602-1603.
  • Аралбаева Г.Г. и др. Инновационное развитие: потенциал науки и современного образования, 2020.
  • Абдуллоев А.Ж., Давлатов С.С. Развитие сотрудничества банковского и аграрного сектора в Узбекистане // Современное экологическое состояние природной среды и научно-практические аспекты рационального природопользования, 2016. С. 4092-4095.
  • Таирова М. М., Гиязова Н. Б. Поддержка предпринимательской деятильности в Узбекистане // International scientific review, 2016. № 2 (12).
  • Khurramov O. Osobennosti ispol'zovaniya marketingovykh instrumentov v sotsial'nykh media //Alatoo Academic Studies, 2016. Т. 4. № 4. С. 61.
  • Абдуллоев А.Ж., Давлатов С.С. Определения конкурентоспособности сельскохозяйственых предприятий // Современные тенденции развития аграрного комплекса, 2016. С. 1423-1426.
  • Kayumovich K.O. The capability of internet in sphere of tourism and services // Polish science journal, 2019. С. 160.
  • Абдуллоев А.Ж., Таирова М.М., Усманова А.Б. Особая характеристика агротуризма // Вопросы науки и образования, 2020. № 11. С. 95.
  • Tairova M.M., Giyazova N.B., Dustova A.K. Goal and objectives of integrated marketing communications // Economics, 2020. № 2. С. 5-7.
  • Shoimardonkulovich Y.D., Hamidovich R.O. Elaboration of regional strategies for the development and improvement of land and water in agriculture // Academy, 2020. № 2 (53).
  • Shoimardonkulovich Y.D. The importance of management in the field of service // Вопросы науки и образования, 2020. № 14 (98).

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Алимова Ш.А., Ниёзова И.Н. БИЗНЕС-КОММУНИКАЦИИ В СИСТЕМЕ УПРАВЛЕНИЯ ПРОМЫШЛЕННЫХ СТРУКТУР // Academy. № 1 (64), 2021 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

Ruzieva G.F., Urakova D.B.

Ruzieva Gulinoz Fatilloyevna – Lecturer;

Urakova Dilfuza Bahriddinovna – Lecturer,

TOURISM AND HOTEL BUSINESS DEPARTMENT,

BUKHARA STATE UNIVERSITY,

BUKHARA, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: types of national handicrafts of Uzbekistan and development of handicrafts are current issues in today’s world. In order to employ people in the country, thereby reducing or eliminating poverty, a number of measures are being taken in the regions. After all, increasing employment is our ultimate goal today. It was widespread until the emergence of large-scale industrial production; some industries were preserved even later. It still plays an important role in the national economy of some countries.

Keywords: handicrafts, types of handicrafts, vitrage (stained glass), our ultimate goal, pandemic.

References

  • Resolution of the Cabinet of Ministers of the Republic of Uzbekistan № 216 of 29.07.2009 on measures for the development and expansion of family business and handicraft activities without the formation of a legal entity.
  • Qodirov A.A., O`roqova D.B. “Problems and prospects of development of ecological tourism in Uzbekistan trans” Asian journal of marketing & Мanagement research. April Spl Issue, 2020. Impact Factor: sjif2020=7.209.
  • Ruziyeva G.F. “Economic and psychological importance of creating a national craft brand in the development of tourism” Journal of development of science and technologies. Bukhara, 2020.
  • Urakova D.B., Tolipov U. “Factors, influence on the development of tourism in Uzbekistan description of science and education”. № 3 (57), 2020.
  • Alisherovna D.N. Flipped learing as the key to improving education in higher education //European science, 2020. № 1 (50).
  • Turobovich J.A., Uktamovna M.N., Turobovna J.Z. Marketing aspects of ecotourism development // Economics, 2020. № 1 (44).
  • Rustamovna T.H., Anvarovich K.A. The ways to increase the export potential of the farms // International Journal of Innovative Technologies in Economy, 2016. № 4 (6).
  • Ergasheva A.F., Kadirova M.M., Kadirova S.Н. The role of the tourism national crafts in Bukhara region // European science, 2020. № 1. С. 15-16.
  • Alimovich F.E., Habibulloevna K.S., Bahodirovna D.N. Central features of halal tourism and halal food // Academy, 2020. № 3 (54).
  • Olimovich D.I. et al. THE ECONOMIC IMPACT OF INNOVATIONS IN TOURISM AND HOSPITALITY //Journal of Critical Reviews, 2020. Т. 7. № 9. С. 258-262.
  • Olimovich D.I. The impact of innovative technologies for improving economy of hotels // Asian Journal of Multidimensional Research (AJMR), 2020. Т. 9. № 5. С. 194-201.
  • Olimovich D.I., Temirkulovich U.J., Bakhodirovna M.M. Mechanisms of improving staff training // Academy, 2020. № 2 (53).
  • Davronov I.O., Tadjibayev M.B., Narzullaeva G.S. Improving of personnel training in hotel bussines // Academy, 2020. № 2 (53).
  • Olimovich D.I. Role of investment in tourism development // Academy, 2020. № 5 (56).
  • Olimovich D.I., Khudoynazarovich S.A. THE COST-EFFECTIVENESS OF IMPROVING THE QUALITY OF HOTEL SERVICES // Academy, 2020. № 4 (55).
  • Shoimardonkulovich Y.D., Hamidovich R.O. Elaboration of regional strategies for the development and improvement of land and water in agriculture // Academy, 2020. № 2 (53).
  • Rustamovna T.H., Anvarovich K.A. The role of small businesses to improve the export potential // Academy, 2016. № 12 (15).

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Ruzieva G.F., Urakova D.B. THE ECONOMIC IMPORTANCE OF NATIONAL CRAFTS IN THE DEVELOPMENT OF TOURISM // Academy. № 1 (64), 2020 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

           
adware software removal