Журнал «ACADEMY» выходит раз в два месяца, ориентировочно 14 числа (ежемесячно уточняется). Следующий номер журнала № 1(81) 2025 г. Выйдет - 11.02.2025 г. Статьи принимаются до 07.02.2025 г.
Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки.
Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию.
Yusupova I.R.
Yusupova Indira Rustamovna – Student,
TOURISM AND ECONOMICS FACULTY,
URGENCH STATE UNIVERSITY, URGENCH, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: this article analyzes how the Covid-19 pandemic affected the economy of Uzbekistan and what kind of measures the government took to mitigate the negative effects of this economic crisis caused by the global pandemic.
Keywords: recession, GDP (Gross Domestic Product), growth, policy, income, economy.
References
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Yusupova I.R. ECONOMIC IMPACT OF COVID-19 ON THE ECONOMY OF UZBEKISTAN // Academy. № 4 (67), 2021 - С.{см. журнал}. |
Исомов Б.С., Таджибаев М.Б.
Исомов Бекмурот Сайфиддинович – РhD, доцент;
Таджибаев Максуд Бахтиёрович – преподаватель,
кафедра туризма и гостиничного хозяйства,
Бухарский государственный университет,
г. Бухара, Республика Узбекистан
Аннотация: в статье рассматриваются становление и развитие экономики и сферы туризма в Узбекистане, концептуальные подходы к разработке стратегии развития страны.
Ключевые слова: туризм, кластер, стратегия, инновация, кластер, конкурентоспособность, инвестиции.
Список литературы
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Исомов Б.С., Таджибаев М.Б. ЭТАПЫ ФОРМИРОВАНИЯ И ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ ИНФРАСТРУКТУРЫ ТУРИЗМА В УЗБЕКИСТАНЕ // Academy. № 4 (67), 2021 - С.{см. журнал}. |
Bozorova S.K., Toyirova S.A.
Bozorova Sitora Kodirovna – Lecturer;
Toyirova Sarvinoz Atoevna – Lecturer,
TOURISM AND HOTEL BUSINESS DEPARTMENT,
BUKHARA STATE UNIVERSITY,
BUKHARA, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: this article discusses classification of traditional advertising in the promotion of tourist destinations. Advertising is a management factor in the activities of travel agents and tour operators that promote tourism, hotel management and travel.
Keywords: tourism, traditional advertising, outdoor advertising, audio or radio advertising, tourist destinations.
References
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Bozorova S.K., Toyirova S.A. CLASSIFICATION OF TRADITIONAL ADVERTISING IN THE PROMOTION OF TOURIST DESTINATIONS // Academy. № 4 (67), 2021 - С.{см. журнал}. |
Ashurova M.Kh., Boltaeva M.Sh.
Ashurova Muborak Khayrulloevna – Senior Lecturer;
Boltaeva Mohichehra Sharipovna – Senior Lecturer,
DEPARTMENT OF ECONOMY OF SERVICE SECTOR,
BUKHARA STATE UNIVERSITY,
BUKHARA, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: this article is devoted to the impact of the pandemic on financial and economic activities. It shows the need to apply a social protection system for low-income families, social pensioners, people with disabilities and the elderly and young people.
Keywords: impact of the pandemic, financial and economic activities, a social protection system.
References
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Ashurova M.Kh., Boltaeva M.Sh. The impact of the pandemic on financial and economic activities // Academy. № 4 (67), 2021 - С.{см. журнал}. |