• Телефон: +7(910)690-15-09
  • Email:
Russian Chinese (Simplified) English German

academicjournal Журнал «ACADEMY» выходит ежемесячно, 10 числа (ежемесячно уточняется). Следующий номер журнала № 07(59), июль 2020 г. Выйдет - 09.07.2020 г. Статьи принимаются до 04.07.2020 г.

Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки.
Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию.




Душаева С.Ж., Унгарова И.Г.

Душаева Сохиба Жаникуловна – преподаватель;

Унгарова Ирода Гайрат кизи – студент,

кафедра английского языка и литературы, факультет филологии,

Гулистанский государственный университет,

г. Гулистан, Республика Узбекистан

Аннотация: интеграция как педагогический феномен имеет давнюю традицию. Еще в 17 веке Ян Амос Коменский говорил, что начальная школа должна обучать не только чтению, письму и счету, но и полезной для детей информации, которая включена в общий фонд знаний, основанный на интересах детей.

Ключевые слова: дискурс, занятие, интеграция, изучение, межсубъективный, комплексный.

Список литературы

  • Ушинский К.Д. Избранные педагогические сочинения: В 2 т. / Под ред. А.И. Пискунова. М., 1974.
  • Коменский Я.А. Избранные педагогические производства. М.: Уч. PED. издат., 1955.
  • Арутюнова Н.Д. Дискурс // Лингвистический энциклопедический словарь. М., 1990.
  • Душаева С.Ж. Synchronous translation in the field of international relations. Проблемы педагогики. № 3 (48) 2020.

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Душаева С.Ж., Унгарова И.Г. TRADITIONS RELATED TO HARVESTING GRAIN CROPS IN BUKHARA REGION (THE END OF XIX CENTURY AND THE BEGINNING OF XX CENTURY) // Academy. № 6(57), 2020 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

Душаева С.Ж., Унгарова И.Г., Жураева Д.

Душаева Сохиба Жаникуловна – преподаватель;

Унгарова Ирода Гайрат кизи – студент,

кафедра английского языка и литературы, факультет филологии,

Гулистанский государственный университет;

Жураева Дилноза – преподаватель английского языка,

Академический лицей № 1,

г. Гулистан, Республика Узбекистан

Аннотация: традиционно преподавание словарного запаса выше начального уровня носило в основном случайный характер, ограничиваясь представлением новых предметов по мере их появления при чтении или иногда прослушивании текстов. Это косвенное преподавание словарного запаса предполагает, что расширение словарного запаса будет происходить через практику других языковых навыков, что оказалось недостаточно для обеспечения расширения словарного запаса.

Ключевые слова: проблемы, иностранный, ESP, термин, терминология, лексические, специальной, обучение, технической.

Список литературы

  • Ахмедова Л.Т., Нормуратова В.И. Практикум по преподаванию английского языка (курс по методике преподавания английского языка). Т., 2011. С. 54.
  • Исхакова Х.Ф. Структуры терминологических систем. Тюркские языки. М., 1987. В. 3.
  • Красинская М.С., Головина И.А. Учебник английского языка для технических вузов. М., 1972. С. 21.
  • Душаева С.Ж. Synchronous translation in the field of international relations. Проблемы педагогики. № 3 (48), 2020.

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Душаева С.Ж., Унгарова И.Г., Жураева Д. ОСНОВНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ОБУЧЕНИЯ ЛЕКСИКЕ // Academy. № 6(57), 2020 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

Sultanov B.R.

Sultanov Bekzod Rahmankulovich – Head of the Department,

ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE DEPARTMENT, PHILOLOGY FACULTY,

GULISTAN STATE UNIVERSITY,

GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: this article is about discussion as one of the most effective methods of teaching rhetoric to students of a non-linguistic university. Research hypothesis: learning rhetoric will be more effective if the teacher uses discussion. The author concludes that the use of the discussion method in the teaching process will increase the effectiveness of teaching students rhetoric, as well as the level of students' oratory skills.

Keywords: discussion, rhetoric, teaching method, oratory, teaching methods, teacher, speech culture.

References

  • Bogdanova Yu.Z. Rhetoric as an important component of student training. The world of science, culture, education, 2018. 5 (72): 413-414.
  • Bogdanova Yu.Z. Training professionally-oriented rhetoric, discussion and communication. Saratov, 2018.
  • Shabalina L.A. Methodological and didactic features of teaching the rhetoric of students of technical universities. Interexpo Geo-Siberia, Volume 6. № 2: 105-109.
  • Polzikova N.B. Modern educational technology. Scientific and methodological electronic journal "Concept", 2017. T. 25: 232-234.

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Sultanov B.R.DISCUSSION - AS A METHOD OF TEACHING RHETORIC IN A NON-LINGUISTIC UNIVERSITY // Academy. № 6(57), 2020 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

Nunnanova G.В.

Nunnanova Gulzoda Bekрulatovna - Teacher,

 DEPARTMENT OF NATIONAL IDEOLOGY, FUNDAMENTALS OF SPIRITUALITY AND LEGAL EDUCATION,

NAVOI STATE PEDAGOGICAL INSTITUTE, NAVOI, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: this article discusses the role of Yusuf Hamadani's mystical teachings and school in the formation of mystical sects in Central Asia, and Yusuf Hamadoni's mystical and philosophical teachings as the main ideological basis for the formation and development of Khojagon and Naqshbandi sects. The article also analyzes Yusuf Hamadani's mystical views on issues such as spiritual maturity, zikr (recalling  Allah), self-awareness, honesty, self-discipline, spirituality and inner upbringing.

Keywords: mysticism teachings, spiritual perfection of man, zikr (recalling  Allah) , piety, purity of heart, observation, murid ( an apprentice in mysticism  ), inner and spiritual upbringing, purification of image and vision.

References

  • Usmon Turar. History of Sufism. "Independence", 1999.
  • Gijduvani Khoja Abdukholiq. "Maqomoti Yusuf Hamadoni". Tashkent "New era generation", 2005.
  • Navoi A."Nasoyim ul-muhabbat" Volume 17, Tashkent, 2001.
  • Khoja Yusuf "Odobi tariqat" Tashkent "New era generation", 2005.
  • Hamadoni Hasani M. "Khoja Abdukholiq Gijduvoniy". Tashkent. "Uzbekistan", 2003.
  • "Mir Kulol and Shahi Naqshband authorities". Tashkent. "Sharq", 1993.
  • Navrozova G. The mystical teachings of Naqshbandi and the education of harmoniously developed people. Abstract of the dissertation for the degree of Doctor of Philosophy. Tashkent, 2002.
  • Sheikh Najmiddin Kubro. Mystical life. (Interpretation of Sufi terms is taken from this book). Translator and publisher: prof., Ibrahim Haqqul, graduate student of the Institute of Language and Literature of the Academy of Sciences of the Republic of Uzbekistan Aziza Bektosh. Editor-in-Chief Sayfiddin Sayfulloh PhD, winner of the International Ahmad Yassavi Prize. "Movarounnahr" Tashkent, 2004.

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Nunnanova G.В. YUSUF HAMADONI IS THE FOUNDER OF THE CENTRAL ASIAN SCHOOL OF SUFISM // Academy. № 6(57), 2020 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

           
adware software removal