• Телефон: +7(910)690-15-09
  • Email:
Russian Chinese (Simplified) English German

academicjournal Журнал «ACADEMY» выходит ежемесячно, 10 числа (ежемесячно уточняется). Следующий номер журнала № 03(66) 2021 г. Выйдет - 10.03.2021 г. Статьи принимаются до 05.03.2021 г.

Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки.
Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию.




Tilavoldiev O., Kuziev Sh. 

Tilavoldiev Otabek – Teacher;

Kuziev Shavkat – Teacher,

“ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE” DEPARTMENT, PHILOLOGY FACULTY,

GULISTAN STATE UNIVERSITY,

GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: this article highlights the notion called grammar in the scope of methodology. The authors point out that the modern ways of teaching English simply bring all the evidence of grammar. They also give a concise distinction for every method that slightly touches the grammar of the English language.

Keywords: communicative, method, grammar, understand, game, play.

References

  1. Alekseev N.G. Designing conditions for the development of reflective thinking. Abstract of thesis. Doctor of Ped. Science. M., 2002. 32 p.
  2. Andreev V.I. The dialectic of education and self-education of a creative person. Kazan, 1998. 236 p.
  3. Saikov B.P. Organization of information educational institution: a practical guide mangling. M., 2005.

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Tilavoldiev O., Kuziev Sh. THE METHODOLOGY OF GRAMMAR TEACHING // Academy. № 5(44), 2019 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

Kodirova L.M.

Kodirova Lola Muzafarovna – Teacher, DEPARTMENT OF “FOREIGN LANGUAGES INTER-FACULTIES”, PHILOLOGY FACULTY, GULISTAN STATE UNIVERSITY, GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: reading is the primary channel through which our students will progress in English. A good reading program provides instruction in the skills required at various levels of reading, along with plenty of practice in this skill, which can only be developed through extensive and continual practice. Two types of skills are needed in reading: simple identification skills, (decoding) and higher level cognitive skills such as analyzing, synthesizing, and predicting.

Keywords: levels, develop, reading, communication, language.

References

  1. Howe, Brian. Portfolio. London. Longman.
  2. Hutchinson, T. and A. Waters. English for Specific Purposes. Cambridge. Cambridge University Press.

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Kodirova L.M. TEACHING READING, WRITING AND GRAMMAR IN ESP // Academy. № 5(44), 2019 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

Семенова Е.А.

Семенова Екатерина Алексеевна – кандидат филологических наук, доцент, кафедра романского языкознания, Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова, г. Москва

Аннотация: в многовековой истории эволюции румынской культуры можно выделить несколько ключевых моментов. Ограниченная сначала сферой богослужения и занимающая подчиненное положение по отношению к славянской культуре, румынская литература прошла долгий путь развития. Постепенный переход к светской культуре был обусловлен ориентацией на опыт западной литературы. По мере перехода к светской культуре румынская литература завоевывает новые территории, постепенно увеличивая свои достижения. Начиная от самых ранних памятников и вплоть до современности, румынский литературный язык вбирает в себя многое от литературных традиций окружающих его стран, развиваясь в тесных взаимоотношениях с ними.

Ключевые слова: румынский язык, литературный язык, ранние румынские тексты,  история языка.

Список литературы

  1. Заюнчковский Ю.П., Репина Т.А. Румынский язык, С.-Петербург, 1996.
  2. Репина Т.А. История румынского языка С.-Петербург, 2002.
  3. Cantacuzino C. Istoria Tării Româneşti // Cronicării munteni. Bucureşti, 1961.
  4. Capidan T., Limba si cultura, Bucuresti, 1943.
  5. Саzacu В. Pagini de limbă şi literatură romînă Bucureşti, 1964.
  6. Istoria României. Compendiu. Sub redacţia Stefan Paşca, Bucureşti, Ed. a III-a, 1974.
  7. Istoria limbii române. Bucureşti, Vol. 1 1965, Vol. 2 1969.
  8. Ivănescu G. Istoria limbii Române. 1-2 Bucureşti, 1978.
  9. Kiraly F. Istoria limbii române. Timişoara, 1984.
  10. Mihailă G. Cultura şi literatură română veche în context European: studii şi texte. Bucureşti, 1979.
  11. Pascu G. Istoria literaturei şi limbei române din secolul al XVI-lea. Bucureşti, 1921.
  12. Philippide A. Istoria limbii române. Iaşi, 1894.
  13. Rosetti A., Istoria limbii române de la origini pînă în secolul al XVII-lea, Bucureşti, 1968.
  14. Rosetti A. Istoria limbii româ Bucureşti, 1974.
  15. Rosetti A., Cazacu B., Onu L. Istoria limbii române literare. Bucureşti, 1971.

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Семенова Е.А. ПЕРИОД ЗАРОЖДЕНИЯ И РАСЦВЕТА РУМЫНСКОЙ ПИСЬМЕННОЙ КУЛЬТУРЫ XVI - XIX ВЕКОВ // Academy. № 5(44), 2019 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

Ibragimova D.A.

Ibragimova Dilbar Atkhamovna - Senior Teacher, LANGUAGES DEPARTMENT, CHIRCHIQ HIGHER TANK COMMAND AND ENGINEERING SCHOOL, TASHKENT, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: the article is devoted to the universal and specific features of cosmonims in the languages with different systems. Figurative identification spheres are considered and classified into thematic units. The vocabulary of the language and the meaning of words are engaged in the science of lexicology. Its narrower branch, concerning only education and functioning of proper names, is called onomastic. What it considers is not just words, but names (onyms). The name can consist of one word (Napoleon, the Beatles), and the phrase ("Bear in the North", "Twelve chairs", "Abdullaev Village and its inhabitants"), and even a sentence ("for whom the bell rings", "to Kill a Mockingbird"), if it serves to name one object: a person, a group, a product, a book, a film, an Opera.

Keywords: onomastic, world view, terminology, cosmonymy.

References

  1. An S.A. Predstavleniya ob obraze neba v kitayskoy filosofii. [Electronic resource]. URL: http://new.hist.asu.ru/biblio/zalk/229-232.pdf/ (date of acces: 22.10.2018).
  2. Vaysgerber Y.L. Rodnoy yazyk i formirovaniye dukha / per. s nem., vstup. st. i komment. O.A. Radchenko. M., 1993.
  3. Gumbol'dt fon V. Izbrannyye trudy po yazykoznaniyu. 2-ye izd., obshch red. G.V. Ramishvili; per. s nem. G.V. Ramishvili. M.: Progress, 2000.
  4. Dorzhiyeva G.S. Frankofonnyye toponimy Kvebeka: etnolingvisticheskiy aspekt. Ulan-Ude: Izd-vo Buryat. gos. un-ta, 2011.
  5. Plank M. Yedinstvo fizicheskoy kartiny mira. M., 1974.
  6. Podol'skaya N.V. Slovar' russkoy onomasticheskoy terminologii. : Nauka, 1978.

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Ibragimova D.A.THE COMPARATIVE ANALYSIS OF COSMONIMS IN ENGLISH, RUSSIAN AND UZBEK LANGUAGES // Academy. № 10(37), 2018 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

           
adware software removal