Журнал «ACADEMY» выходит раз в два месяца, ориентировочно 14 числа (ежемесячно уточняется). Следующий номер журнала № 1(81) 2025 г. Выйдет - 11.02.2025 г. Статьи принимаются до 07.02.2025 г.
Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки.
Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию.
Tilavoldiev O.
Tilavoldiev Otabek – Teacher, “ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE” DEPARTMENT, PHILOLOGY FACULTY, GULISTAN STATE UNIVERSITY GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: the following article brings thoughts about increasing the cognition of learners in the educational process. Author’s claim is on the engagement of the instructor with the students from their early school life. This is the moment when schoolchildren get new knowledge about the world.
Keywords: teaching, educational, interest, knowledge, invention, new.
References
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Tilavoldiev O. THE THEORY OF RAISING COGNITIVE INTEREST OF STUDENTS // Academy. № 5(44), 2019 - С.{см. журнал}. |
Tilavoldiev O., Kuziev Sh.
Tilavoldiev Otabek – Teacher;
Kuziev Shavkat – Teacher,
“ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE” DEPARTMENT, PHILOLOGY FACULTY,
GULISTAN STATE UNIVERSITY,
GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: this article highlights the notion called grammar in the scope of methodology. The authors point out that the modern ways of teaching English simply bring all the evidence of grammar. They also give a concise distinction for every method that slightly touches the grammar of the English language.
Keywords: communicative, method, grammar, understand, game, play.
References
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Tilavoldiev O., Kuziev Sh. THE METHODOLOGY OF GRAMMAR TEACHING // Academy. № 5(44), 2019 - С.{см. журнал}. |
Kodirova L.M.
Kodirova Lola Muzafarovna – Teacher, DEPARTMENT OF “FOREIGN LANGUAGES INTER-FACULTIES”, PHILOLOGY FACULTY, GULISTAN STATE UNIVERSITY, GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: reading is the primary channel through which our students will progress in English. A good reading program provides instruction in the skills required at various levels of reading, along with plenty of practice in this skill, which can only be developed through extensive and continual practice. Two types of skills are needed in reading: simple identification skills, (decoding) and higher level cognitive skills such as analyzing, synthesizing, and predicting.
Keywords: levels, develop, reading, communication, language.
References
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Kodirova L.M. TEACHING READING, WRITING AND GRAMMAR IN ESP // Academy. № 5(44), 2019 - С.{см. журнал}. |
Семенова Е.А.
Семенова Екатерина Алексеевна – кандидат филологических наук, доцент, кафедра романского языкознания, Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова, г. Москва
Аннотация: в многовековой истории эволюции румынской культуры можно выделить несколько ключевых моментов. Ограниченная сначала сферой богослужения и занимающая подчиненное положение по отношению к славянской культуре, румынская литература прошла долгий путь развития. Постепенный переход к светской культуре был обусловлен ориентацией на опыт западной литературы. По мере перехода к светской культуре румынская литература завоевывает новые территории, постепенно увеличивая свои достижения. Начиная от самых ранних памятников и вплоть до современности, румынский литературный язык вбирает в себя многое от литературных традиций окружающих его стран, развиваясь в тесных взаимоотношениях с ними.
Ключевые слова: румынский язык, литературный язык, ранние румынские тексты, история языка.
Список литературы
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Семенова Е.А. ПЕРИОД ЗАРОЖДЕНИЯ И РАСЦВЕТА РУМЫНСКОЙ ПИСЬМЕННОЙ КУЛЬТУРЫ XVI - XIX ВЕКОВ // Academy. № 5(44), 2019 - С.{см. журнал}. |