• Телефон: +7(910)690-15-09
  • Email:
Russian Chinese (Simplified) English German

academicjournal Журнал «ACADEMY» выходит ежемесячно, 10 числа (ежемесячно уточняется). Следующий номер журнала № 11(62) 2020 г. Выйдет - 10.11.2020 г. Статьи принимаются до 05.11.2020 г.

Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки.
Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию.




Сабурова Н.А., Татаурова А.Г.

Сабурова Наталья Анатольевна -  кандидат  филологических наук, доцент;

Татаурова Анастасия Георгиевна – бакалавр,

кафедра лингвистики и межкультурной коммуникации,

институт социально-политических технологий и коммуникаций

Тихоокеанский государственный университет,

г. Хабаровск

Аннотация: статья посвящена изучению жанровых особенностей современных англоязычных притч. В данной статье исследовано понятие притчи как жанра, а также рассмотрены жанровые особенности современной притчи: имплицитность, иносказательность, неопределенные время и пространство, символические герои. Наряду с этим, в статье рассмотрены способы передачи смысла притчи с английского языка на русский.

Ключевые слова: притча, символ, аллюзия.

Список литературы

  1. Аверинцев С.С. Притча // Литературный энциклопедический словарь / Под ред. В.М. Кожевникова, П.А. Николаева. / С.С. Аверинцев. М., 51 с.
  2. Бахтин М.М. Формы времени и хронотопа в романе. Очерки по исторической поэтике / М.М. Бахтин. М., 1976. 502 с.
  3. Бологова Н.А. Жанровые особенности притчи в современной отечественной литературе. Критика и семиотика / Н.А. Бологова. Н.: 2013. Вып. 8. 132 с.
  4. Кусков В.В. Жанры и стили древнерусской литературы XI первой половины XIII в.: автореф. докт филол. наук / В.В. Кусков. М., 1980. 36 с.
  5. Лосев А.Ф. Проблема символа и реалистическое искусство. / А.Ф. Лосев. 2-е изд., испр. М.: Искусство, 1995. 320 с.
  6. Мельникова С.В. Притча как форма выражения философского содержания в творчестве Л.Н. Толстого, Ф.М. Достоевского, А.П. Чехова: дис. … канд. филол. наук. / С.В. Мельникова. М., 2002. 165 с.
  7. Тюпа В.И. Грани и границы притчи / В.И. Тюпа // Традиция и литературный процесс. Новосибирск: СОАН, 1999. С. 381–386.
  8. Юнг К.Г. Архетип и символ. / К.Г. Юнг. М.: Ренессанс, 1991. 304 с.
  9. Википедия – свободная энциклопедия. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://wiki.sc/wikipedia/Аллюзия/ (дата обращения: 20.04.2019).

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Сабурова Н.А., Татаурова А.Г. ЖАНРОВЫЕ ОСОБЕННОСТИ СОВРЕМЕННОЙ ПРИТЧИ И ИХ СОХРАНЕНИЕ ПРИ ПЕРЕВОДЕ // Academy. № 6(45), 2019 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

Ummatova M. B.

Ummatova Ma’mura Bekbulovna – Teacher, DEPARTMENT OF “FOREIGN LANGUAGES INTER-FACULTIES”, PHILOLOGY FACULTY, GULISTAN STATE UNIVERSITY, GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: the article talks about the effectiveness of reading skills in obtaining sufficient language ability to communicate, and fulfill written assignments as well. The author gives clues about readings core features.

Keywords: recognition, reading, skills, potential, meaning, text.

References

  1. Souillard, A. Visuals for practicing oral and aural skills with science and technology students. English Teaching Forum, 27, 3, pp. 24-27.
  2. Souillard, A. and A. Kerr. Practicing presentations with science and technology students. English Teaching Forum, 25, 3, pp. 29-31.

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Ummatova M. B. THE AID OF READING TO POSSESS LANGUAGE PROFICIENCY // Academy. № 5(44), 2019 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

Tilavoldiev O.

Tilavoldiev Otabek – Teacher, “ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE” DEPARTMENT, PHILOLOGY FACULTY, GULISTAN STATE UNIVERSITY GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: the following article brings thoughts about increasing the cognition of learners in the educational process. Author’s claim is on the engagement of the instructor with the students from their early school life. This is the moment when schoolchildren get new knowledge about the world.

Keywords: teaching, educational, interest, knowledge, invention, new.

References

  1. Arnold, J. (2000). Affect in Language Learning. Beijing: Foreign Language Teaching and Research Press. P.59.
  2. Brown, H. (2001). Teaching by Principles: An Interactive Approach to language Pedagogy. Beijing: Foreign Language Teaching and Research Press.
  3. Harmer J. (2007). “How to teach English” Pearson Education Limited.
  4. Wendy A. Scott and Lisbeth H. Yotreberg “Teaching English to Learners” Longman, London New York.

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Tilavoldiev O. THE THEORY OF RAISING COGNITIVE INTEREST OF STUDENTS // Academy. № 5(44), 2019 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

Tilavoldiev O., Kuziev Sh. 

Tilavoldiev Otabek – Teacher;

Kuziev Shavkat – Teacher,

“ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE” DEPARTMENT, PHILOLOGY FACULTY,

GULISTAN STATE UNIVERSITY,

GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: this article highlights the notion called grammar in the scope of methodology. The authors point out that the modern ways of teaching English simply bring all the evidence of grammar. They also give a concise distinction for every method that slightly touches the grammar of the English language.

Keywords: communicative, method, grammar, understand, game, play.

References

  1. Alekseev N.G. Designing conditions for the development of reflective thinking. Abstract of thesis. Doctor of Ped. Science. M., 2002. 32 p.
  2. Andreev V.I. The dialectic of education and self-education of a creative person. Kazan, 1998. 236 p.
  3. Saikov B.P. Organization of information educational institution: a practical guide mangling. M., 2005.

Ссылка для цитирования данной статьи 

academicjournal copyright    

Tilavoldiev O., Kuziev Sh. THE METHODOLOGY OF GRAMMAR TEACHING // Academy. № 5(44), 2019 - С.{см. журнал}.

academicjournal pdf2

           
adware software removal